სიახლეები
ქადაგება მენელსაცხებელე დედათა კვირიაკეს (წმ. ეგნატე ბრიანჩანინოვის მიხედვით)
30/04/2017
ქადაგება მენელსაცხებელე დედათა კვირიაკეს
წმინდაეგნატებრიანჩანინოვისმიხედვით
აღდგომიდანმესამეკვირასმართლმადიდებელიეკლესიამენელსაცხებელედედებისხსენებასაღნიშნავს. ესენიისწმინდადედებიარიან, რომლებიცშეუდგნენქრისტესმისიამქვეყნიურიცხოვრებისჟამს, მოწამენიიყვნენუფლისვნებისა, ესწრებოდნენმისდაკრძალვასაც. დაკრძალვაპარასკევსაღამოსშედგა, – იმდროს, როდესაციუდეველთამრისხანებაცეცხლოვანლავასავითდუღდადაარამარტოუფლის, არამედყველამისიახლობლისწინააღმდეგიყომიმართული. წმ.მოციქულებიიძულებულნიგახდნენმიმალულიყვნენ, ანდამხოლოდშორიდანედევნებინათთვალიუმძიმესიგანაჩენისაღსრულებისათვის; უფალსბოლომდეთანახლდამხოლოდერთი, იოანე, – უერთგულესიმოწაფე. დააი, ჩნდებაიოსები – ქრისტესფარულიმიმდევარი, სინედრიონისსაპატიოწევრი, რომელიცაქამდესინედრიონისშიშითმალავდათავისშინაგანრწმენას. იგიმოულოდნელადთრგუნავსყველადაბრკოლებას, ეჭვს, ყოყმანს, მანამდერომხელ-ფეხს უკრავდა; მიდისპატივმოყვარეპილატესთან, სთხოვსსხვათათვალშისამარცხვინოსიკვდილითდასჯილისგვამს, ღებულობსმასდაკრძალავსდიდიპატივით.
სახარება, სინედრიონისწევრ, იოსებისამსაქციელსახასიათებს, როგორცვაჟკაცურსადადიდსულოვანს, დაიგიასეთიციყო; ღმერთისმკვლელისინედრიონისწინაშე, ამმკვლელობისთანამონაწილეიერუსალიმისმკვიდრთაწინაშე, ჯვარიდანხსნისღმერთკაცისგვამსდამიაქვსბაღში, ქალაქისჭიშკართან, კლდეშინაკვეთახალსაფლავშიდასადებად; ნელსურნელებათაუხვიპკურებისშემდეგიოსებიუსპეტაკესისახვევებითმოსავსუწმინდესსხეულსდაკრძალავსმას, ვითძვისფასსაგანძურს. უფლისდაკრალვაშიმონაწილეობს, აგრეთვე, სინედრიონისმეორეწევრი, ნიკოდიმოსი, რომელიცუფალთანიყომისული, ესაუბრამასდადარწმუნდა, რომიგიღვთისმიერიყომოვლინებული.
იოსებარიმათიელმადიდილოდიმიაგორასაფლავისკართანდაწავიდა; სინედრიონითვალყურსადევნებდამისყოველნაბიჯს; როგორცკიიგიიქაურობასგაშორდა, მცველებიდაუყენესსაფლავსდადაბეჭდესშესასვლელთანმიგორებულიქვა. ამგვარად, უფლისდაკრძალვადამოწმდაარამარტომისმიმდევართა, არამედმტერთამიერაც.
უნდააღინიშნოსისფაქტიც, რომსინედრიონისიმწევრებმა, რომლებიცძველიაღთქმისმართალთამემკვიდრენიიყვნენ (იოსებიდანიკოდიმოსი), კაცთამხნელისდაკრძალვაშითავისიმონაწილეობითდამსახურებითდაასრულესდადაბეჭდესძველიაღთქმისშვილთასაქმე.
აქედანიწყებაახალიაღთქმისმოღვაწეთამსახურება.
წმინდადედებითავგანწირვითიოსებსარჩამოუვარდებიან. პარასკევსისინიდაკრალვასდაესწრნენ, შემდეგკიუამრავინელსაცხებელიიყიდესდაკვირას, გამთენიისას, უფლისსაფლავისაკენგაეშურნენ.
წმ. დედებიპირველებიიყვნენ, ვისაცქრისტესაღდგომისზუსტიდასარწმუნოუწყებაჯერანგელოზისაგან, შემდეგკიუფლისაგანმიეცათ. ისინიასევეიყვნენაგრეთვეპირველიუშიშარიდაგულანთებულიმქადაგებლებიქრისტესაღდგომისა.
მათეკლესიამენელსაცხებელედედებსუწოდებსდამოიხსენებსაღდგომიდანმესამეკვირას.
მენელსაცხებელედედათაგანჩვენთვისცნობილნიარიან:
მარიამმაგდალინელი,
მარიამკლეოპასი,
სალომე,
სოსანა,
იოანა,
მართადამარიამი;
ისინი,
იესოქრისტესამქვეყნიურიმოღვაწეობისჟამს,
ყოვლადწმინდაღვთისმშობელთანერთად,
რომლებიცუფალს,
ამქვეყნიურიმოღვაწეობისჟამს,
მუდამთანდაჰყვებოდნენდაერთგულადემსახურებოდნენმას.
მათი, წმ. იოსებარიმათიელისადანიკოდემოსისლოცვაშეეწიოსსრულიადსაქართველოს.
წმინდა სუსანა
წმ. სუსანასსახარებაშიმხოლოდლუკამახარებელიმოიხსენიებს. იგისხვამენელსაცხებელედედებთანერთად, მაცხოვარსთანახლდადაემსახურებოდათავისიამქვეყნიურიმოღვაწეობისჟამს.
მისიხსენება, როგორცერთერთიმენელსაცხებელედედის, აღდგომიდანმესამეკვირასაადადგინებული.
წმინდა სალომე
სალომე, მოციქულიიოანეღვთისმეტყველისადაიაკობისდედაა. იგიმეთევზეზებედესჰყავდაცოლადდაყოვლადწმინდაღვთისმშობლისდამწინდველის, იოსებისასულიიყო.
ესისსალომეა, რომელიციერუსალიმისგზაზემიეახლამაცხოვარსდათავისივაჟების, – იოანესადაიაკობის, – მისმარჯვენითდამარცხენით, ანუუფალისსაყდართანყველაზეახლოსმყოფობასსთხოვდა (მთ.20. 20-22).
მართალია, არასწორიშეხედულებაჰქონდამესიისმეუფებისშესახებდაიესოსაგანუარიდასაყვედურიცმიიღოშეუძლებლისთხოვნისათვის (მათე 20; 20-22), მაგრამ განსაცდელის ჟამს არ შეცვლილა ქრისტესადმი მისი მისი სიყვარული, ამიტომაც არაფრად ჩააგდო საშიშროება და გოლგოთაზე გულმოკლული იდგა უფლის ჯვარის წინაშე.
დიახ, ღმერთშემოსილიდედასალომეესწრებოდაუფლისწამებასდაგახდაღირსიმოესმინა, თუროგორჩააბარამაცხოვარმამისშვილს, იოანეს, ყოვლადწმინდაღვთისმშობელიდედადაპირიქით, როგორმისცაშვილადდამანუგეშებლადსაკუთარდედასსიყვარულისმქადაგებელიესმოციქული:
უფლისსაყვარელმამოწაფემზედმიწევნითაღასრულაანდერძი, თავისსახლშიგადაიყვანაღვთისმშობელიდადედასთანერთადქვეყნიურისიცოცხლისბოლომდეყოველმხრივზრუნდავდამასზე.
სალომესათვის, იოანეღვთისმეტყველისდედისათის, ბუნებრივია, მეტადსასიამოვნოდასასიხარულოიყომისიძისარჩევაიესოსდედისშვილად;
სხვამენელსაცხებელედედებთანერთად, კვირადილით, სალომეციმყოფებოდამკვდრეთითაღმდგარიმაცხოვრისსაფლავთანდაგახდაღირსიმოესმინაუწყებაანგელოზისაგანქრისტესაღდგმისშესახებ, შემდგომკიეხილათვითაღდგომილიმაცხოვარი.
წმინდამენელსაცხებელედედის, სალომეს, შემდგომიცხოვრება-მოღვაწეობისშესახებსხვაცნობებიარმოგვეპოვება. იხსენიებააღდგომიდანმესამეკვირას.
წმინდა იოანა
წმინდაიოანაჰეროდესეზოსმოძღვრის, ქოზას, ცოლიიყო, რომელმაციოანენათლისმცემლისპატიოსანითავიუწმინდურიადგილიდანაიღო, სადაციგიბოროტმადაუზნეოადამიანებმადაფლეს, ჩააბრძანაჭურჭელშიდაელეონისმთაზე, ჰეროდესმამულში, ღვთისმოშიშებითდაკრძალა.
წმინდაიოანა, აგრეთვე, მოხსენებულიასახარებაშიიმდედათაშორის, რომლებიცმაცხოვარს თავისიამქვეყნიურიმოღვაწეობისჟამსგამუდმებითთანდაჰყვებოდნენდაემსახურებოდნენ:
,,ამისშემდეგდადიოდაქალაქებსადასოფლებში, ქადაგებდადაახარებდაღვთისსასუფეველს, დაიყვნენმასთანთორმეტნიდარამდენიმექალი, რომლებიცუკეთურსულთადასალმობათაგანგანეკურნა:
მარიამი, მაგდალელადწოდებული, ვისგანაცგამოსuლიყო შვიდიეშმაკი, იოანა, ჰეროდესეზოსმოძღვრის, ქოზას, ცოლი, სოსანადასხვამრავალიც, რომელნიცთავიანთისაბადებლითემსახურებოდნენმას (ლუკა 8. 1-3).
ესდედებიისმენელსაცხებელედედებიარიან, რომლებიცმაცხოვრისჯვარცმისას, არშეუშინდნენგამძვინვარებულიუდეველებს, შორიახლოსიდგნენდაესწრებოდნენამსულისშემძვრელმოვლენებს; xolo კვირადილით ღვთაებრივიმოძღვრისსაფლავთან, მისიგვამისგასაპატიოსნებლადმიიჩქაროდნენ.
მართალიიოანასხსენებას მართლმადიდებელიეკლესიაახალისტილით 10 ივლისსდამენელსაცხებელედედათაკვირასაღნიშნავს.
მართა და მარიამი
მართადამარიამიბეთანიელილაზარესდებიიყვნენ. ესოჯახიმაცხოვარსგამორჩეულადუყვარდადალაზარეს, როგორცმეგობარს, ისემოიხსენიებდა: ,,ჩემმამეგობარმალაზარემდაიძინა (იოანე 11;11).”
როგორცჩანს, უფალიმათხშირადსტუმრობდადა, ბუნებრივია, მათაც
ძალზეუყვარდათიესოდაცდილობდნენშეეცნოთჭეშმარიტება. მართადამარიამიღვიძლიდებიიყვნენ. მათისულებიუზაკველი, წმიდასიყვარულითიყოშეერთებული, ერთნაირიაზრებიდამისწრაფებანი, ერთნაირისურვილები, სიხარულიდაიმედიჰქონდათ; ერთადცხოვრობდნენ, ერთადსაქმიანობდნენდაახლობელ-მეგობრებიცერთიდაიგივეჰყავდათ.
მართასადამარიამსერთნაირიგულმოდგინებაჰქონდათღვთაებრივისტუმრისადმი – უფალიესოსადმი; თუმცა, მათშორისსხვაობამაინციყოდაესგამოვლინდამაშინ, როდესაცლაზარესსახლშიმისულმაუფალმაიესოქრისტემიქმყოფთადამოძღვრადაიწყო.
მარიამიმაცხოვრისფერხთითდაჯდადამისიდარიგებისმოსასმენად (უეჭველია, აქვეისხდნენმოციქულებიც, მისიმუდმივითანამგზავრნიდასახლისსხვამკვიდრნიც, რომლებიციმჟამადიქიმყოფებოდნენ), „მართაკიდაფუსფუსებდა, ვინაიდანბევრისაზრუნავიჰქონდასამასპინძლოდ; მივიდადაუთხრამას: უფალო, ნუთუვერხედავ, რომჩემმადამმარტომემომანდომასპინძლობა? უთხარი, ხელიშემაშველოს.” (ლუკა 10; 40).
მართამთლიანადიმაზეზრუნვასიყომიცემული, რომრაცშეიძლებაკარგადგამასპინძლებოდადიდებულსტუმარსადამისთანმხლებთ.
ზოგიერთიგანმმარტებელიაღნიშნავს, რომსაქმეიმდენიიყო, რომმასდისდახმარებადასჭირდა; ანდა, შესაძლოა, მართასსურდა, მარიამისდახმარებითრაცშეიძლებამალემოეთავებინატრაპეზისმომზადება, რათაშემდეგთვითონაცთავისდასთანერთადმოესმინაუფლისქადაგება, მაგრამუფრომართებულიალბათ, პირველიშეხედულებაა, ანუის, რომმართა, როგორცგულითადიმასპინძელი, მთლიანადსახლისსაზრუნავშიჩაეფლოდაიმსიტუაციაშიამაზემნიშვნელოვანსვერაფერსხედავდა, რადგანუძვირფასესიდაუდიდებულესისტუმრისღირსეულადგამასპინძლებამისთვისყველაზედიდირამიყო. ამიტომაცმიმართავსიგიიესოსსთხოვს: უთხარიმარიამს, ტრაპეზისმომზადებაშიდამეხმაროსო! არგაფიქრებს, უფალო, რომდამმარტოდამტოვაამსაქმეში?
ესგარეგანიდამიწიერისაზრუნავითშეურვებულისულისენაა. ესმწირთმოყვარებისადაკაცთმოყვარებისშეპირისპირებაასულიერისიმშვიდისადაღმერთთანდაახლოებისსურვილთან, დაამასთან, იგიაგულუბრყვილოსიყვარულისწრფელიგადმოღვრაც!
„მიუგოიესომდაუთხრამას: მართა, მართა, ბევრრამეზეზრუნავდაშფოთავ; მაგრამსაჭიროამხოლოდერთირამ. მარიამმაკიუკეთესიწილიირჩია, რომელიცარწაერთმევამას (ლუკა 10; 41-42).
უფლისსიტყვებშიგაცხადებულიამოძღვრისშემწყნარებლურისიყვარულიდაბრძნულიმზრუნველობა; „მართა! მართა!“ – სახელისგანმეორებაშიცხადადარისგამოხატულისიყვარულიცმართასადმიდათანაგრძნობაცდაერთგვარისინანულიც: „შენბევრრაიმეზეზრუნავდაღელავ; საჭიროკიმხოლოდერთირამარის“. უფალიკიარამხილებსმართას, არამედუმაღლესისიკეთისაკენმიაპყრობსმისმზერასმარიამისმაგალითით, როცაეუბნება: „ხოლომარიამმაკეთილინაწილიგამოირჩია, რომელიარასადამიეღოსმისგან“.
ამითმიანიშნებს, რომკარგისაქმეამეგობრისმიღება-გამასპინძლება; უფროკარგიაუცხოთადამწირთაშეწყნარება! მაგრამესადამიანსანიჭებსშიმშილისდროებითდაკმაყოფილებასდასხეულსაცდროებითსარგებლობასმოუტანს, ხოლოის, რასაცმარიამიიქმს, სულიერადაპურებსდასაუკუნოსარგებელსაძლევსადამიანს.
პირველითსხეულისაზრდოობს, მეორეთიკი – სულიდავინცამ, მეორესიკეთესაღირჩევსთავისთვის – მარადიულსაზრდოსმოიპოვებსდამასესკეთილინაწილიარასდროსწაერთმევა.
ესარისდიდიდარიგებაყველასათვის…
უფალიმართასადამარიამსმეორედყველაზედიდიგასაჭირისჟამსესტუმრა, როდესაცმათიძმა, ლაზარე, გარდაიცვალა. ოთხიდღისმკვდარილაზარეუკვესაფლავშიიყოდადებულიდამისისხეულისხრწნაცდაწყებულიიყო, როდესაციესოქრისტემოვიდადადებისმწუხარებადიდისიხარულითშეცვალა, ძმამათირომმკვდრეთითაღადგინა (იოანე 11; 1-44). ამის მხილველი მრავალი იუდეველი მოექცა და ირწმუნა ღვთის სიტყვა.
მაცხოვრმაგანსაკუთრებულისიყვარულილაზარესადამისიდებისადმიკიდევერთხელგამოხატა, როდესაციგიპასექამდეექვსიდღითადრემივიდამათთან, ბეთანიაში. აქმოუმზადესვახშამიდაემსახურებოდამართა, ლაზარეკიმისიერთადერთითანამეინახეიყო; მარიამმამადლიერებისადასიყვარულისნიშნადაიღოერთილიტრაწმინდანარდისძვირფასინელსაცხებელი, ფეხებზედაასხაიესოსდათავისითმებითშეუმშრალა.
ამისგამოიუდაისკარიოტელმასაყვედურიგამოთქვა, რადგანმისითქმითძვიფასინელსაცხებელიუმიზეზოდდაიხარჯა, მაშინ, როდესაცშეიძლებოდა, გაეყიდათიგიდათანხაგლახაკებისათვისდაერიგებინათ.
მაცხოვარმაუპასუხა: მოეშვი; ეგჩემიდამარხვისდღისათვისგააკეთა. ვინაიდანგლახაკნიყოველთვისგვერდითაგყავთ, მეკიყოველთვისროდიგეყოლებით;
მარიამისესქმედება (მისგანგაუცნობიერებლად), მოასწავებდამაცხოვრისგარდაცვალებას, ნელსაცხებელითგაპატიოსნებასადადაფლვას. ამიტომაცდასძინაიესომ: ,,როდესაციქადაგებასახარება, ყველგანითქმებამისისაქმემისსივემოსაგონებლად.”
წმინდაგარდამოცემაგვაუწყებს, რომბეთანიელილაზარე, მკვდრეთითაღდგომისშემდეგ, სამღვდელმთავროხარისხით, დაახლოებით 30 წელიმოღვაწეობდაკუნძულკვიპროსზედამასსამოციქულოღვაწლშითავისიდებიცშეეწეოდნენ.
ცნობებიიმისშესახებ, თუსადდაროდისაღესრულნენმართადამარიამიარმოგვეპოვება.
მარიამ მაგდალინელი
მარიამმაგდალინელიგალილეისქალაქმაგდალადანიყო. იგიარაწმინდასულსჰყავდაშეპყრობილიდადიდადიტანჯებოდა. როდესაცგავრცელდახმამაცხოვარზე, როგორცსასწაულებრივმკურნალზე, სასწრაფოდგაეშურამისსანახავად. უფალმამისგანშვიდიეშმაკიგანდევნა, რისშემდეგაცმარიამიქრისტესერთგულიმოწაფედამიმდევარიგახდა. იგიყველგანდაჰყვებოდამასდაერთგულადემსახურებოდასხვადედებთანერთად.
წმ. მარიამმაგდალნელიესწრებოდამაცხოვრისჯვარცმას. წმ.გარდამოცემისმიხედვით, იგიყველაზემეტადთანაუგრნობდაყოვლადწმინდაღვთისმშობელსამმძიმეწუთებში, ქვითინებდაჯვრიდანგარდამოხსნილიმაცხოვრისწინაშედაცრემლებითბანდამასჭრილობებს.
იესოსდაკრძალვისშემდეგ, იგიპირველიგაეშურაკეთილსურნელოვანინელსაცხებელისმისატანად, რათაღვთაებრივიმოძღვრისნეშტიგაეპატიოსნებინა, როგორცესიუდეურიწესითიყოდადგენილი. ღირსიდედააღდგომისდილით, ცისკარზე, სანამინათებდა, სამჯერმივიდამაცხოვრისსაფლავზედაორჯერგახდაღირსიუფლისხილვისა.
პირველადიგიწავიდაყოვლადწმინდაღვთისმშობელთანერთად; გამძვინვარებულიიუდაელებისაგანშიშისმიუხედავადისინინელსაცხებლისსაცხებადგაემართნენმაცხოვრისსაფლავისაკენ. აქმათსაფლავისლოდიგადაგორებულიდახვდათდამარიამმაგდალინელიუკანდაბრუნდა, რათაუფლისნეშტისდაკარგვაეცნობებინამოწაფეებისათვის. წმ.მარიამმაგდალინელიპეტრესდაიოანესკვლავგამოჰყვასაფლავზე, სადაცმათმაცხოვრისმხოლოდსუდარანახესდაროცამოწაფეებიცუკან, სახლშიდაბრუნდნენ, ესგულმხურვალემენელსაცხებელედედაარმოშორდასაფლავსდამწარედქვითინებდა: ,,ჩემიუფალიწაიღესდაარვიცი, სადდადეს (იოანე.20;13).“
ამდროსმანუკანმოიხედადაიესოდაინახა, თუმცავერმიხვდა, ვინიყოიგი; მებაღეეგონადაჰკითხა: ,,უფალო, თუშენაიღეიგი, მითხარი, სადდაასვენე!“- მაგრამროცაიესომმასსახელითმიმართა: ,,მარიამ!“, – მაშინკიიცნოსაყვარელიმოძღვარიდამისფერხთითდაემხო.
უფალმამასუთხრა, წასულიყოდამოწაფეებისთვისეხარებინა: ,,ავდივარჩემსმამასთანდათქვენსმამასთან (იოანე 20, 17).“
მარიამმაგდალინელიკვლავგაიქცამოციქულებთან, რათაეუწყებინამომხდარისშესახებ. განთიადისასისმესამედმივიდამაცხოვრისსაფლავთანსხვამენელსაცხებელედედებთანერთად; ახლაუკვეყველამიხილააქანგელოზი, რომელმაცაუწყათ, რომქრისტეაღდგადამასგალილეაშიშეხვდებოდნენ.
ამამბითგახარებულიწმინდადედებიუკანდაბრუნდნენ; მათგზაშიმაცხოვარიგამოეცხადათდაახარა: ,,ნუგეშინიათ, წადითდაუთხარითჩემსძმებს, რომწავიდნენგალილეაშიდაიქმიხილავენ (მთ.28.10).”
წმინდამამებიაღნიშნავენ, უფალიხედავდარამარიამმაგდალინელისმხურვალეგულს, აღდგომისდღესპირველადსწორედმასამიტომგამოეცხადა(მკზ.16;9).”
მაცხოვრისამაღლებისშემდეგ, მოციქულებისმსგავსად, მანმრავალიქვეყანაშემოიარასახარებისქადაგებით. რომშიმარიამმაგდალინელიიმპერატორტიბერიუსსეახლა, კვერცხიმიუტანადაქრისტესაღდგომაახარა. კვერცხისმიტანასტუმრობისას, იმპერიოდში, ჩვეულებრივიწესიიყოდასიხარულისმინიჭებასგულისხმობდა; თუმცაიმპერატორმაქრისტესაღდგომაარირწმუნადამარიამსუთხრა: ,,თუშენიქადაგებამართალია, მაშინესკვერცხიგაწითლდება.” კვერცხიმართლაცგაწითლდა. სწორედამსასწაულისშემდეგიღებსდასაბამსქრისტიანებშიაღდგომისკვერცხებისწითლადშეღებვისადაგაცვლისტრადიცია.
რომიდან, წმ.მარიამმაგდალინელიეფესოში, მოციქულიოანეღვთისმეტყველთან, ჩავიდადამასთანერთადქრისტიანობასქადაგებდა. თავისისამოციქულომოღვაწეობისდასასრულს, წმინდადედამმშვიდადმიაბარასულიუფალს. იგიდაკრძალესიმგამოქვაბულისშესასვლელში, სადაცშემდეგშიშვიდმაეფესელმაყრმამმიიძინა.
IX-X სს-ში წმ.მარიამმაგდალინელისწმინდანაწილებიკონსტანტინეპოლში, ლაზარესსავანეში, გადააბრძანეს. მისიხსენებასმართლმადიდებელიეკლესიაახ.სტილით 4 აგვისტოსდამენელსაცხებელედედებისკვირასაღნიშნავს.
სხვა სიახლეები
-
27/11/2019
სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქს საქართველოში მოღვაწე ელჩები ეწვივნენ
-
25/11/2019
სამების საკათედრო ტაძარში 61-ე საყოველთაო ნათლობა ჩატარდა
-
25/11/2019
სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის ქადაგება გიორგობის დღესასწაულზე (23.11.2019)
-
20/11/2019
საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის დელეგაციის ვიზიტი ბრიუსელში
-
20/11/2019
სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი საფრანგეთის ელჩს შეხვდა
-
19/11/2019
სტუმრობა საპატრიარქოში
-
18/11/2019
სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის ქადაგება (17.11.2019)


















