სიახლეები
წმინდა სინოდის სხდომის ოქმი
26/05/2016
2016 წლის 25 მაისს საქართველოს საპატრიარქოში გაიმართა საქართველოსმართლმადიდებელიეკლესიისწმ. სინოდისმორიგისხდომა. სხდომასთავმჯდომარეობდასრულიადსაქართველოსკათოლიკოს-პატრიარქიილია II. სხდომისმდივნადდაინიშნასენაკისადაჩხოროწყუსმიტროპოლიტიშიო (მუჯირი). წმინდასინოდისწევრებსმისასალმებელისიტყვითმიმართასრულიადსაქართველოსკათოლიკოს-პატრიარქმაილია II დაქართველერსდამოუკიდებლობისაღდგენისდღემიულოცა.
სინოდის სხდომაზე ასევე აღინიშნა ორი სამწუხარო შემთხვევა, რომელიც ბოლო დღეების განმავლობაში მოხდა. ეს არის აფხაზეთიდანდევნილიგალისრაიონისმკვიდრისგიორგიოთხოზორიასსაზარელიმკვლელობისფაქტისოფ. ხურჩაში. წმინდასინოდისამძიმარსუცხადებსგარდაცვლილისოჯახსდალოცულობსმისისულისათვის. ასევემწუხარებაგამოითქვასოფ. კორცხელშიმომხდარიინციდენტისშესახებ. წმინდასინოდიმოუწუდებსყველაპოლიტიკურდასაზოგადოებრივძალასურთიერთპატივისცემისადასიმშვიდისაკენ.
შემდეგ საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქმა ისაუბრა მომავალი წმინდა და დიდი კრების განსაკუთრებული მნიშვნელობის შესახებდამადლობაგამოუცხადაიმსასულიეროდასაეროპირებს, რომლებიცმონაწილეობდნენაღნიშნულიკრებისმოსამზადებელსამუშაოებში. შემდეგმისმაუწმინდესობამსიტყვაგადასცაწმ. სინოდისმღვდელმთავრებს, რათააზრიგამოეთქვათკრებაზეგანსახილველიდოკუმენტებებისშესახებ.
წმინდა კრების სამდივნოში საქარველოს ეკლესიის წარმომადგენელმა, გორისა და ატენისმიტროპოლიტმაანდრიამ (გვაზავა), კრებაზეგანსახილველიდოკუმენტებისმოკლემიმოხილვაგააკეთა.
დოკუმენტების, – „ქორწინების საიდუმლო და მისი დამაბრკოლებელი მიზეზები” და „მართლმადიდებელი ეკლესიის მისია თანამედროვე მსოფლიოში”, – შესახებ ისაუბრა ახალციხისა და ტაო-კლარჯეთის მიტროპოლიტმა თეოდორემ (ჭუაძე).
წმ. სინოდმა დაადგინა: დოკუმენტის „ქორწინების საიდუმლო და მისი დამაბრკოლებელი მიზეზები”-ს ტექსტისორიადგილისაჭიროებსცვლილებას. კერძოდ, ქვეთავის „მართლმადიდებლურიქორწინება” მე-10 მუხლიდაქვეთავის „ქორწინებისდამაბრკოლებელიმიზეზები” მე-5 მუხლის „ა” პუნქტი.
„მართლმადიდებლური ქორწინების” მე-10 მუხლშივკითხულობთ: „ეკლესიაარიღებსთავისწევრთაშორისერთისქესისმქონეპირთაკავშირს, ასევესხვანებისმიერიფორმითთანაცხოვრებასგარდაქორწინებისა. ეკლესიამიმართავსმთელსამოძღვროძალისხმევას, რომმისმაწევრებმა, რომლებიცასეთკავშირშიიმყოფებიან, მიაღწიონჭეშმარიტსინანულსდასიყვარულს, კურთხეულსეკლესიისმიერ”.
იგი უნდა შეიცვალოს შემდეგნაირად:
„ეკლესისთვის მიუღებელიაერთისქესისმქონეპირთაშორისსქესობრივიკავშირი, ასევეთანაცხოვრებისსხვა, ქორწინებისგანგანსხვავებული, ნებისმიერიფორმადაგმობსამცოდვას. ეკლესიაწუხსამგვარცოდვაშიმყოფიადამიენებისუკვდავისულისმარადიულიხვედრისგამოდამიმართავსმთელსამოძღვროძალისხმევას, რათამათშეიცნონამცოდვისუკიდურესისიმძიმედაჭეშმარიტისინანულისგზითგანეშორონმას”.
„ქორწინების დამაბრკოლებელიმიზეზების” მე-2 ნაწილისმე-5 მუხლის „ა” პუნქტშივკითხულობთ: „ქორწინებამართლმადიდებლებისაარამართლმადიდებლებთანიკრძალებაკანონიკურიაკრიბიისმიხედვითდაარიკურთხება (ტრულისკრების 72-ეკანონი), თუმცაშესაძლებელიაიკურთხოსშემწყნარებლობითადაკაცთმოყვარეობით, მაგრამიმპირობით, რომამქორწინებისშედეგადდაბადებულიბავშვებიმოინათლებიანდააღიზრდებიანმართლმადიდებელეკლესიაში”.
აღნიშნულ მუხლში უნდა დარჩეს ტექსტის პირველი ნეწილი, სადაც წერია: „ქორწინება მართლმადიდებლებისა არამართლმადიდებლებთან იკრძალებაკანონიკურიაკრიბიისმიხედვითდაარიკურთხება (ტრულისკრების 72-ეკანონი)”, ხოლომეორენაწილი, სადაცვკითხულობთ, რომ „თუმცაშესაძლებელიაიკურთხოსშემწყნარებლობითადაკაცთნმოყვარეობით, მაგრამიმპირობით, რომამქორწინებისშედეგადდაბადებულიბავშვებიმოინათლებიანდააღიზრდებიანმართლმადიდებელეკლესიაში”, – უნდაიქნასამოღებული, რადგანიგიუპირისპირდება VI მსოფლიოკრების 72-ეკანონს. საყოველთაოდცნობილია, რომარცერთკრებასარშეუძლიადაუპირისპირდეს, გააუქმოს, ანშეცვალოსმსოფლიოსაეკლესიოკრებისმიერდადგენილინებისმიერიკანონი.
დოკუმენტში „მართლმადიდებელი ეკლესიის მისიათანამედროვემსოფლიოში” უნდაშევიდესსამიცვლილება:
ძირითადი ქვესათაურიდან, რომელიც ასე იკითხება: „მართლმადიდებელიეკლესიისწვლილიერებსშორისმშვიდობის, სამართლიანობის, თავისუფლების, ძმობისადასიყვარულისმისაღწევად, რასობრივიდისკრიმინაციის, ასევესხვასახისდისკრიმინაციისაღმოსაფხვრელად”, უნდაიყოსამოღებულიფრაზა, – „ასევესხვასახისდისკრიმინაციის”, – რადგანიგიმრავალგვარიგაგებისსაშუალებასიძლევა.
ამავე დოკუმენტის „ა” ქვეთავის („ადამიანური პიროვნების ღირსება”) მე-3 მუხლში წერია: „ამ სფეროში უფრო ფართო თანამშრომლობის წინაპირობად შეიძლებამივიჩნიოთადამიანისპიროვნებისმაღალიღირსებისსაყოველთაოაღიარება. ადგილობრივიმართლმადიდებელიეკლესიებიმოწოდებულნიარიან, რათათავიანთიწვლილიშეიტანონრელიგიათაშორისდიალოგსადათანამშრომლობაში, ამისმეშვეობითკი – ფანატიზმისნებისმიერიგამოვლინებისდაძლევაში, ხალხთაშორისმეგობრობის, თავისუფლებისადამშვიდობისგანსამტკიცებლადმთელმსოფლიოში, ყოველიადამიანისსასიკეთოდ, რასისადარელიგიისმიუხედავად. იგულისხმება, რომესთანამშომლობაგამორიცხავსროგორცსინკრეტიზმს, ასევერომელიმეერთირელიგიისძალადობისმცდელობასსხვარელიგიებზე”.
სინოდის დადგენილებით აღნიშნული ტექსტიუნდაჩამოყალიბდესშემდეგირედაქციით: „ამსფეროშიუფროფართოთანამშრომლობისწინაპირობადშეიძლებამივიჩნიოთადამიანისპიროვნებისმაღალიღირსებისსაყოველთაოაღიარება. მართლმადიდებელიეკლესიებიმოწოდებულნიარიან, რათათავიანთიწვლილიშეიტანონრელიგიათაშორისდიალოგსადათანამშრომლობაში, ამისმეშვეობითკი – ფანატიზმისნებისმიერიგამოვლინებისდაძლევაში, ხალხთაშორისმეგობრობის, თავისუფლებისადამშვიდობისგანსამტკიცებლადმთელმსოფლიოში, ყოველიადამიანისსასიკეთოდმისიგანწმენდის, განღმრთობისადასაუკუნოცხოვრებაშიდამკვიდრებისმიზანდასახულობით, რასისადარელიგიისმიუხედავად. იგულისხმება, რომესთანამშომლობაგამორიცხავსროგორცსინკრეტიზმს, ასევერომელიმეერთირელიგიისძალადობისმცდელობასსხვარელიგიებზე, რაც, ბუნებრივია, არგულისხმობსწმინდაეკლესიისმისიონერულიმოღვაწეობისუარყოფას”.
„გ” ქვეთავის („მშვიდობისადასამართლიანობისშესახებ”) პირველმუხლშიუნდადარჩესშემდეგიტექსტი:
„მართლმადიდებელი ეკლესიაოდითგანვეაღიარებსდააცხადებს, რომმშვიდობასადასამართლიანობასხალხთაცხოვრებაშიცენტრალურიადგილიუკავია. ქრისტეშიესგამოცხადებახასიათდებაროგორც „სახარებამშვიდობისა” (ეფ. 6:15), ვინაიდანქრისტემ „მშვიდობა-ყო სისხლითამისჯუარისამისისაითა” (კოლ. 1:20), „გახარამშვიდობათქვენ, შორიელთადამახლობელთა” (ეფ. 2:17). ისგახდა „მშვიდობაიჩვენი” (ეფ. 2:14). ესმშვიდობა, „რომელიჰმატსყოველთაგონებათა” (ფილ. 4:7), როგორცთავადუფალმაუთხრათავისმოწაფეებსჯვარცმისწინ, უფროფართოდაარსებითიაიმმშვიდობაზე, რომელსაცაღგვითქვამსსოფელი: „მშვიდობასადაგიტევებთქვენ, მშვიდობასაჩემსამიგცემთქუენ, არავითარსოფელმანმისცის, მემიგცემთქუენ (ინ. 14:27)”.
ხოლო ამავე მუხლის მეორე ნაწილი, სადაც წერია: „ქრისტეს მშვიდობა არის მწიფე ნაყოფი მასში ყოველთა შემოკრებისა: ადამიანის პიროვნების, როგორცღვთისხატების, ღირსებისადასიდიადისგამოვლინებაადამიანთამოდგმისადასამყაროსი, საყოველთაობამშვიდობისპრინციპებისა, თავისუფლებისადასოციალურისამართლიანობისადაბოლოსადამიანებსადამსოფლიოსხალხთაშორისქრისტიანულისიყვარულისნაყოფისმოწევნა”, – უნდაიყოსამოღებული.
ტექსტში ასევე რჩება ამავე აბზაცის ბოლო მონაკვეთი: „ჭეშმარიტი მშვიდობა – ეს არის ნაყოფი ქვეყანაზე ყველა ქრისტიანული პრინციპის განმტკიცებისა. ეს არის მშვიდობაზეციდან, რისთვისაცმუდამლოცულობსმართლმადიდებელიეკლესიათავისყოველდღიურლოცვებში, შესთხოვსყოვლისშემძლეღმერთს, რომელიცისმენსმათსლოცვებს, რომლებიცრწმენითმიდიანმასთან”.
ასე რომ, აღნიშნული ქვეთავის პირველი მუხლი ჩამოყალიბდება შემდეგი სახით: „მართლმადიდებელიეკლესიაოდითგანვეაღიარებსდააცხადებს, რომმშვიდობასადასამართლიანობასხალხთაცხოვრებაშიცენტრალურიადგილიუკავია. ქრისტეშიესგამოცხადებახასიათდებაროგორც „სახარებამშვიდობისა” (ეფ. 6:15), ვინაიდანქრისტემ „მშვიდობა-ყო სისხლითამისჯუარისამისისაითა„ (კოლ. 1:20), „გახარამშვიდობათქვენ, შორიელთადამახლობელთა” (ეფ. 2:17). ისგახდა „მშვიდობაიჩვენი” (ეფ. 2:14). ესმშვიდობა, „რომელიჰმატსყოველთაგონებათა” (ფილ. 4:7), როგორცთავადუფალმაუთხრათავისმოწაფეებსჯვარცმისწინ, უფროფართოდაარსებითიაიმმშვიდობაზე, რომელსაცაღგვითქვამსსოფელი: „მშვიდობასადაგიტევებთქვენ, მშვიდობასაჩემსამიგცემთქუენ, არავითარსოფელმანმისცის, მემიგცემთქუენ” (ინ. 14:27). ჭეშმარიტიმშვიდობა – ესარისნაყოფიქვეყანაზეყველაქრისტიანულიპრინციპისგანმტკიცებისა. ესარისმშვიდობაზეციდან, რისთვისაცმუდამლოცულობსმართლმადიდებელიეკლესიათავისყოველდღიურლოცვებში, შესთხოვსყოვლისშემძლეღმერთს, რომელიცისმენსმათსლოცვებს, რომლებიცრწმენითმიდიანმასთან”.
დოკუმენტის, – „ეკლესიის დამოკიდებულება დანარჩენი ქრისტიანული სამყაროსადმი”, – შესახებმოხსენებაგააკეთაცაგერისადალენტეხისმიტროპოლიტმასტეფანემ (კალაიჯიშვილი). წაკითხულიიყოასევეთბილისისსასულიეროაკადემიისადასემინარიისდოგმატიკისადაპატროლოგიისკათედრისპროფესორედიშერჭელიძისშენიშვნები. ტექსტისშესახებაზრთასხვადასხვაობადაფიქსირდა. თავისიპოზიციაგამოთქვესმანგლელმამიტროპოლიტმაანანიამ (ჯაფარიძე), ფოთისადახობისმიტროპოლიტმაგრიგოლმა (ბერბიჭაშვილი), ახალქალაქისადაკუმურდოსმიტროპოლიტმანიკოლოზმა (ფაჩუაშვილი), ჯყონდიდელმამიტროპოლიტმაპეტრემ (ცაავა), რუსთველმამიტროპოლიტმაიოანემ (გამრეკელი), ბოდბელმამიტროპოლიტმაიაკობმა (იაკობიშვილი).
აღინიშნა, რომ ეს დოკუმენტი საქართველოს ეკლესიის წარმომადგენლებისათვის თავიდანვემიუღებელიიყოდამასწინასაკრებოშეხვედრაზეჩვენიმხრიდანხელიმოეწერამხოლოდიმიტომ, რომტექსტშიჩაიწერაასეთიწინადადება: „საქართველოსდაბულგარეთისმართლმადიდებელიეკლესიებიგამოვიდნენეკლესიათამსოფლიოსაბჭოსგან, – პირველიმათგანი 1997 წ-ს, ხოლო მეორე 1998 წ-ს, – აქვთ რა მათ თავისისაკუთარიაზრიეკლესიათამსოფლიოსაბჭოსსაქმიანობისშესახებ, რისგამოცისინიარმონაწილეობენხსენებულისაბჭოსდასხვაქრისტიანთშორისიორგანიზაციებისღონისძიებებში”.
წმინდა სინოდმა დაადგინა, რომ აღნიშნული დოკუმენტი შეიცავს ეკლესიოლოგიურ და ტერმინოლოგიურცდომილებებსდასერიოზულგადამუშავებასსაჭიროებს. თუამსახისცვლილებებიარგანხორციელდება, საქართველოსეკლესიატექსტსხელსვერმოაწერს.
წმინდა სინოდმა ფოთისა და ხობის მიტროპოლიტ გრიგოლის (ბერბიჭაშვილი) ინიციატივით დაადგინა, შეიქმნასთეოლოგიურიჯგუფი, რომელიცრიგსაღვთისმეტყველოსაკითხებთანდაკავშირებითთავისწინადადებებსწარუდგენსწმინდასინოდს.
წმინდა სინოდმა მოისმინა ხონისა და სამტრედიის მიტროპოლიტ საბას (გიგიბერია) მოხსენება საორგანიზაციო საკითხებთან დაკავშირებით.
წმინდა სინოდმა განსაზღვრა საქართველოს ეკლესიის დელეგაცია შემდეგი შემდგენლობით:
სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II;
ქუთათელ-გაენათელი მიტროპოლიტი კალისტრატე (მარგალიტაშვილი);
საჩხერისადაჭიათურისმიტროპოლიტიდანიელი
(დათუაშვილი);
მანგლელიმიტროპოლიტიანანია
(ჯაფარიძე);
ტყიბულისადათერჯოლისმიტროპოლიტიგიორგი
(შალამბერიძე);
აბბაალავერდელიმიტროპოლიტიდავითი
(მახარაძე);
ნეკრესისმიტროპოლიტისერგი
(ჩეკურიშვილი);
შემოქმედელიმიტროპოლიტიიოსები
(კიკვაძე);
ახალქალაქისადაკუმურდოს,
დასამხრეთამერიკისმიტროპოლიტინიკოლოზი
(ფაჩუაშვილი);
ახალციხისადატაო-კლარჯეთისმიტროპოლიტითეოდორე
(ჭუაძე);
ხონისადასამტრედიისმიტროპოლიტისაბა
(გიგიბერია);
ზუგდიდისადაცაიშისმიტროპოლიტიგერასიმე
(შარაშენიძე);
გორისადაატენისმიტროპოლიტიანდრია
(გვაზავა);
ცაგერისადალენტეხისმიტროპოლიტისტეფანე
(კალაიჯიშვილი);
სენაკისადაჩხოროწყუს,
დაავსტრალიისმიტროპოლიტიშიო
(მუჯირი);
რუსთველიმიტროპოლიტიიოანე
(გამრეკელი);
სხალთისმთავარეპისკოპოსისპირიდონი
(აბულაძე);
საგარეჯოსადანინოწმინდისმთავარეპისკოპოსილუკა
(ლომიძე);
თიანეთისადაფშავ-ხევსურეთისეპისკოპოსიმიქაელი
(გაბრიჭიძე);
ხორნაბუჯისადაჰერეთისეპისკოპოსიდიმიტრი
(კაპანაძე);
სამთავისისადაკასპისეპისკოპოსიდამიანე
(ხუფენია);
წალკისეპისკოპოსიგრიგოლი
(კაცია);
ბელგიისადაჰოლანდიისეპისკოპოსიდოსითეოსი
(ბოგვერაძე);
ჩრდილოეთამერიკისეპისკოპოსისაბა
(ინწკირველი);
ნიკორწმიდელიეპისკოპოსივახტანგი
(ლიპარტელიანი);
პროტოპრესვიტერი გიორგი ზვიადაძე;
არქიმანდრიტიდავითჭინჭარაული;
დეკანოზიდავითშარაშენიძე;
დეკანოზიკახაბერგოგოტიშვილი;
მღვდელმონაზონიმიქაელბრეგვაძე;
ბერიანთიმოზიჯავახიშვილი.
სხვა სიახლეები
-
27/11/2019
სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქს საქართველოში მოღვაწე ელჩები ეწვივნენ
-
25/11/2019
სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის ქადაგება გიორგობის დღესასწაულზე (23.11.2019)
-
25/11/2019
სამების საკათედრო ტაძარში 61-ე საყოველთაო ნათლობა ჩატარდა
-
20/11/2019
საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის დელეგაციის ვიზიტი ბრიუსელში
-
20/11/2019
სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი საფრანგეთის ელჩს შეხვდა
-
19/11/2019
სტუმრობა საპატრიარქოში
-
18/11/2019
საქართველოში მოქმედ რელიგიათა ხელმძღვანელებმა ტოლერანტობის დღეს საქართველოს პატრიარქს თანადგომა გამოუცხადეს


















